V minulých letech Česká republika vypustila do ovzduší deset tun CO2 na obyvatele. Což v Evropské unii představuje páté místo a celosvětově jsme se umístili na dvacátém místě v produkci emisí CO2. Přesto Evropa má globální podíl světových emisí necelých deset procent, což není úplně to nejhorší. Hlavním problémem jsou velmoci jako USA, Čína, Rusko. Bez nich se tento obrovský problém vyhrát nedá.
V dopravě se tvoří nad třicet procent emisí oxidu uhličitého. A ta silniční tvoří sedmdesát dva procent. Proto si Evropská unie vytyčila cíl, kdy chce omezit produkci CO2 v dopravě do roku 2050 o šedesát procent. Poslanci toto nové ustanovení schválili na plenárním zasedání 27. března. Dále se 18. dubna shodli na přijetí návrhu na snížení emisí CO2 z nových nákladních vozidel o třicet procent do roku 2030 ve srovnání s emisemi z roku 2019. O výrazné snižování emisí se také zajímají státy Francie, Itálie, Švédsko nebo Nizozemsko. Do budoucna by měly změny přinést např. rozšiřování výroby elektromobilů, testování emisí CO2 ve skutečných jízdních podmínkách. A podpora vývoje evropských baterií a bateriových článků. Je schválen upravený text nařízení snížení výroby emisí v celé Evropské unii. V následujících letech výrobci těch vozů, kteří průměrné emise oxidu uhličitého překračují, zaplatí do rozpočtu EU pokutu. Do roku 2021 na každé nově vyrobené auto připadá 95 gramů CO2 na jeden kilometr. Za každý gram navíc až 95 eur.
Elektromobily by měly dosáhnout do roku 2030 až třicet pět procent podílu na celkovém prodeji nových osobních automobilů. Už v roce 2016-2017 se prodej elektrických vozů zvýšil zhruba o padesát procent. Avšak pořád je to malá část a to 1,5 procenta nově registrovaných vozů. U jejich výroby a likvidace je to mnohem složitější než u běžných vozů a stále hodně likvidují životní prostředí. Na závěr je třeba podotknout, že situace s emisemi je vážná a na změně by se měl podílet celý svět společně.